Πληροφορίες για ασθενείς
Δικαιώματα ασθενών
Στο άρθρο 47 του Ν.2071/1992 αναφέρονται αναλυτικά τα δικαιώματα του νοσοκομειακού ασθενούς
Ο ασθενής έχει το δικαίωμα :
- να προσεγγίζει τις κατάλληλες για την ασθένειά του υπηρεσίες του Νοσοκομείου (δικαίωμα προσέγγισης υπηρεσιών υγείας).
- να δεχθεί υπηρεσίες φροντίδας με τον οφειλόμενο σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπειά του (δικαίωμα σεβασμού στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια).
- να συγκατατεθεί ή να αρνηθεί κάθε διαγνωστική ή θεραπευτική πράξη που πρόκειται να διενεργηθεί σε αυτόν. Σε περίπτωση ασθενούς με μερική ή πλήρη διανοητική ανικανότητα, η άσκηση αυτού του δικαιώματος γίνεται με το πρόσωπο που κατά νόμο ενεργεί για λογαριασμό του (δικαίωμα συγκατάθεσης σε διαγνωστικές και θεραπευτικές πράξεις).
- να πληροφορηθεί ό,τι αφορά στην κατάσταση της υγείας του και να λαμβάνει αποφάσεις ή να συμμετέχει στη λήψη αποφάσεων που είναι δυνατό να προδικάσουν τη μετέπειτα ζωή του (δικαίωμα πληροφόρησης και λήψης αποφάσεων).
- να πληροφορηθεί πλήρως και εκ των προτέρων για τους κινδύνους που ενδέχεται να παρουσιασθούν ή να προκύψουν λόγω εφαρμογής σε αυτόν ασυνήθιστων ή πειραματικών διαγνωστικών και θεραπευτικών πράξεων. Η εφαρμογή των πράξεων αυτών στον ασθενή λαμβάνει χώρα μόνο ύστερα από συγκατάθεση του ιδίου, η οποία μπορεί να ανακληθεί ανά πάσα στιγμή. Ο ασθενής πρέπει να αισθάνεται τελείως ελεύθερος στην απόφασή του να δεχθεί ή να απορρίψει ανά πάσα στιγμή κάθε συνεργασία με σκοπό την έρευνα ή την εκπαίδευση (δικαίωμα ενημέρωσης για κινδύνους και συμμετοχή σε έρευνα και εκπαίδευση).
- να προστατεύεται η ιδιωτική του ζωή. Ο απόρρητος χαρακτήρας των πληροφοριών και του περιεχομένου των εγγράφων που τον αφορούν, του φακέλου των ιατρικών σημειώσεων και των ευρημάτων, πρέπει να είναι εγγυημένος (δικαίωμα προστασίας ιδιωτικής ζωής).
- να αντιμετωπίζεται με σεβασμό και να του αναγνωρίζονται οι θρησκευτικές και ιδεολογικές του πεποιθήσεις (δικαίωμα σεβασμού θρησκευτικών και ιδεολογικών πεποιθήσεων).
- να παρουσιάζει ή να καταθέτει διαμαρτυρίες και ενστάσεις και να λαμβάνει πλήρη γνώση των επ' αυτών ενεργειών και αποτελεσμάτων (δικαίωμα διαμαρτυριών και ενστάσεων).
Υποχρεώσεις ασθενών - συνοδών
Οι ασθενείς και οι επισκέπτες οφείλουν να συμμορφώνονται με τους κανόνες λειτουργίας του Νοσοκομείου και να συνεργάζονται αρμονικά με το προσωπικό του. Πιο συγκεκριμένα:
- αν οι ασθενείς είναι ασφαλισμένοι σε κάποιο Ταμείο οφείλουν πριν από την μετακίνησή τους στην κλινική να καταθέσουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά νοσηλείας στο Γραφείο Κίνησης Ασθενών.
- αν οι ασθενείς είναι ανασφάλιστοι οφείλουν να καταβάλουν το αντίτιμο της νοσηλείας τους στο Γραφείο Κίνησης Ασθενών (με μικρή προκαταβολή στην εισαγωγή και εξόφληση στο εξιτήριο).
- αν οι ασθενείς είναι ανασφάλιστοι και άποροι οφείλουν να ενημερώσουν έγκαιρα την κοινωνική λειτουργό του Νοσοκομείου.
- οι ασθενείς οφείλουν να παρέχουν κάθε δυνατή πληροφόρηση σχετικά με το ιατρικό τους ιστορικό και να εκφράζουν καθαρά τις ανάγκες και τη θέλησή τους.
- οι ασθενείς και οι επισκέπτες οφείλουν να σέβονται το ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό καθώς και τους άλλους ασθενείς.
- οι ασθενείς και οι επισκέπτες οφείλουν να τηρούν του κανόνες κοινής ησυχίας και να μη χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα, τηλεόραση και ραδιόφωνο (χωρίς ατομικά ακουστικά).
- οι επισκέπτες των ασθενών οφείλουν να τηρούν τις ώρες επισκεπτηρίου και να μη μεταφέρουν είδη διατροφής για τους ασθενείς στους χώρους του νοσοκομείου.
- η παραμονή συνοδών στους χώρους νοσηλείας εκτός των ωρών επισκεπτηρίου δεν επιτρέπεται χωρίς ειδική γραπτή άδεια.
- τόσο οι ασθενείς όσο και οι επισκέπτες οφείλουν να συμβάλουν στη διατήρηση της καθαριότητας όλων των χώρων και να μη διατηρούν τρόφιμα και άνθη στους χώρους νοσηλείας.
|
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΜΟΙΒΗ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ
ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ |