Α' Χειρουργική

Κλινική

 

Πρόλογος

Το νοσοκομείο λειτουργεί όπως όλα τα δημόσια Νοσοκομεία με βάση την νομοθεσία για την Δημόσια Υγεία, όπου κατοχυρώνεται η υποχρέωση εξυπηρέτησης όλων των πολιτών. Η νομοθεσία ορίζει τα δικαιώματα των ασφαλισμένων και τις υποχρεώσεις του προσωπικού στην συνάντησή του με τον ασθενή. Ορίζει επίσης τα σχετικά με το ωράριο εργασίας, το είδος και το ύψος των νόμιμων αμοιβών του προσωπικού και τις ευθύνες κατά την άσκηση των καθηκόντων του.

Παράλληλα με τον δημόσιο, το Νοσοκομείο έχει και έναν ιδρυματικό χαρακτήρα μέσω του οποίου προσπαθεί να διακριθεί διασφαλίζοντας μία πιο σύγχρονη αντίληψη στην διαχείριση των έμψυχων και υλικών πόρων και στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Η κλινική μας υπάγεται λειτουργικά στην δικαιοδοσία του ΔΥΠΕ Θεσσαλονίκης και κατά προέκταση του υπουργείου υγείας και των υπηρεσιών του. Διευθύνεται αρμοδίως από τον Διευθυντή, την Προϊσταμένη Νοσηλεύτρια και την Διοικητική Γραμματέα της κλινικής. Ελέγχεται πλήρως, χωρίς εξαιρέσεις, όρους και ειδικούς περιορισμούς από τις διοικητικές υπηρεσίες του νοσοκομείου Παπαγεωργίου και διαχωρίζεται από τις κρατικές κλινικές παραδοσιακού τύπου είτε αυτές ανήκουν στο ΕΣΥ είτε είναι πανεπιστημιακές μικτής υπαγωγής στα υπουργεία παιδείας και υγείας.

Ιστορικό

 Η Α΄ Χειρουργική Κλινική ιδρύθηκε το 1999 στο Νοσοκομείο "Παπαγεωργίου" και λειτουργεί από τον Μάιο του 2000, με πρώτο διευθυντή τον Χαράλαμπο Μακρίδη.

 

Φτάσε σε μάς και γίνε ασθενής μας

Οι ασθενείς που χρειάζονται τις υπηρεσίες μας μπορούν να έρθουν σε επαφή με αρμόδιο γιατρό της κλινικής κατά διάφορους τρόπους.

  1. Σε περιπτώσεις με απλά προβλήματα υγείας που σας απασχολούν από καιρό κλείνετε οι ίδιοι ραντεβού στα εξειδικευμένα καθημερινά εξωτερικά ιατρεία μας στα τηλέφωνα 2313 323231 και 2313 323229. Τα ραντεβού αυτά μπορεί λόγω μεγάλου αριθμού ασθενών να αργούν, στη χειρότερη περίπτωση από 2 έως 12 εβδομάδες. Αυτό είναι πλήρως αποδεκτό για ήπιες χρόνιες περιπτώσεις ή για προληπτική δραστηριότητα. Στις συναντήσεις αυτές προγραμματίζεται είτε τακτική εξωτερική διερεύνηση / παρακολούθηση / θεραπεία είτε εσωτερικήνοσηλεία / χειρουργική επέμβαση εάν αυτό κριθεί αναγκαίο.
  2. Σε καταστάσεις που αφορούν υποψία όγκου, σοβαρή απειλή υγείας ή μόνιμο πόνο, μακροχρόνια αναμονή είναι φυσικά απαράδεκτη. Είστε λοιπόν ευπρόσδεκτοι με απλό παραπεμπτικό ή συνοδεία του πρώτου παραπέμποντα γιατρού σας στις κλινικές συναντήσειςτης Πρώτης Χειρουργικής στην αίθουσα συναντήσεων της κλινικής μας στον πέμπτο όροφο καθημερινά ώρα 14.00 μετά από εξαγγελία και προγραμματισμό στην γραμματέα της κλινικής κ. Γιώτα Εμμανουηλίδου, τηλέφωνο 2310 693587. 
  3. Σε επείγουσες καταστάσεις η επαφή μας με τον νοσούντα αρχίζει κατά την διάρκεια μιας εφημερίας στο χώρο των επειγόντων τις ημέρες που εφημερεύει η κλινική μας. Η συνάντηση αυτή μπορεί να συνεπάγεται άμεση εισαγωγή και φροντίδα ή προγραμματισμόμετά την πρώτη εκτίμηση για μια ταχεία πολυκλινική αντιμετώπιση
  4. Από τους γιατρούς της κλινικής οι Ν. Λάμπρου, Χ. Μακρίδης και Χ. Παπαβασιλείου κάνουν και ιδιωτικά απογευματινά ιατρεία.Στα ιατρεία αυτά μπορείτε συνήθως, στο 2313 323333, να κλείσετε σύντομο χρόνο επίσκεψης, επιβαρύνεστε όμως με ένα σημαντικό ατομικό κόστος.
  5. Ασθενείς που έχουν νοσηλευθεί στην κλινική μας παρακολουθούνται κατά κανόνα σε τακτά χρονικά διαστήματα στα εξωτερικά ιατρεία της κλινικής.

 

Κατά την πρώτη συνάντηση στα ιατρεία και όταν αποφασίζεται ότι υπάρχει ένδειξη χειρουργικής επέμβασης ο ασθενής με βάση το είδος, την κρισιμότητα και τον βαθμό επειγοντότητος της νόσου κατατάσσεται σε μία από τρεις κατηγορίες:

  1. Διπλής Προτεραιότητας, ΔΠ. Αφορά όγκους και καταστάσεις με βαριά συμπτωματολογία όπως πχ μόνιμο άλγος, πυρετό, πνιγμονή, αδυναμία σίτισης.  Το χειρουργείο προγραμματίζεται το πολύ σε 7 με 14 μέρες αφού προηγηθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προετοιμασίας και προπαρασκευής.
  2. Απλής Προτεραιότητας, ΑΠ. Αφορά καταστάσεις με συνεχή ενοχλητική συμπτωματολογία που αποτελεί εμπόδιο για φυσιολογική ζωή και εργασία. Το χειρουργείο προγραμματίζεται το πολύ σε 4 έως 8 εβδομάδες.
  3. Τέλος Χωρίς Προτεραιότητα, ΧΠ. Περιστατικά με νόσους χωρίς ή με ήπια συμπτώματα που δεν βάζουν σε σημαντικό κίνδυνο την ζωή και την υγεία του ασθενή όπως απλές κήλες, χολοκυστολιθιάσεις, κιρσοί, αιμορροΐδες, ιναδενώματα, απλές βρογχοκήλες κ.ο.κ. Το χειρουργείο προγραμματίζεται το πολύ σε ορίζοντα 3 έως 6 μηνών.
  4. Τα επείγοντα περιστατικά αποτελούν βεβαίως ιδιαίτερη ομάδα και χειρουργούνται αμέσως, εντός ωρών ή το πολύ εντός 1-2 εικοσιτετραώρων ανάλογα με την πάθηση.

Το πότε θα χειρουργηθείτε είναι μία υπόθεση που αφορά το σύνολο της λειτουργίας της κλινικής και όχι μόνο εσάς και την ομάδα που θα σας χειρουργήσει. Γι αυτό η τοποθέτησή σας στην λίστα των χειρουργείων γίνεται από την γραμματέα του τμήματος με βάση την παραπάνω ταξινόμηση και τους κανόνες λειτουργίας της κλινικής. Η κ. Κατερίνα Κίτσιου σας ενημερώνει για τον χρόνο του χειρουργείου και για πιθανές αλλαγές. Σ αυτήν απευθύνεστε για πληροφορίες και για παράπονα. Αυτήν ενημερώνετε σε περίπτωση που προκύπτουν λόγοι μετάθεσης, ματαίωσης ή επίσπευσης του χειρουργείου σας. Το τηλέφωνό της, 323587, λειτουργεί για την υπηρεσία αυτή καθημερινά 14.15-14.45.

 

Επικοινωνία / Ενημέρωση / Εγγραφοποίηση

Στην κλινική μας τηρείται πλήρης ηλεκτρονικός φάκελος. Το περιεχόμενο της επικοινωνίας και του διαλόγου μεταξύ ασθενούς και ιατρού και των αποφάσεων που παίρνονται τελικά έχει χαρακτήρα συμβολαίου και καταγράφεται. Κάθε ιατρική πράξη προϋποθέτει πλήρη ενημέρωση για την σκοπιμότητά της, τα κέρδη υγείας που αναμένεται να έχει ο ασθενής από αυτήν καθώς και το στατιστικό ποσοστό κινδύνου επιπλοκών που την συνοδεύουν. Όλα αυτά μορφοποιούνται εγγράφως στα διάφορα ιατρικά ντοκουμέντα του συστήματος πληροφορικής του νοσοκομείου και αποτελούν κτήμα του ασθενή ο οποίος και δικαιούται να τα κατέχει. Τέτοια γραπτά ντοκουμέντα συντάσσονται σε κάθε συνάντηση γιατρού και ασθενή και περιέχουν εκτιμήσεις, πορίσματα και προγραμματισμό με τεκμηριωμένη αιτιολόγηση της κάθε ιατρικής πράξης πρωτού αυτή επισυμβεί και ακριβή περιγραφή της αμέσως μετά την επιτέλεσή της.

Τις αποφάσεις στην υγεία τις παίρνει πάντα ο ασθενής μετά από ενημέρωση και παρουσίαση προτάσεων από τον θεράποντα ιατρό. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η μονομερής και άκριτη επιβολή των απόψεων του γιατρού στον ασθενή σε κλίμα αδιεξόδου, εκφοβισμού, βιασύνης και επιλεκτικής πληροφόρησης. Ο ασθενής έχει δικαίωμα να αρνηθεί τις προτεινόμενες λύσεις χωρίς γι αυτό να χάσει την εκτίμηση και την στήριξή μας. Η αποδοχή των μέτρων που προτείνουμε τελικά είναι για τον ασθενή προαιρετική και οι αποφάσεις των ενηλίκων ασθενών είναι πάντοτε σεβαστές ακόμη και αν αποκλίνουν από την προσωπική άποψη του θεράποντα ιατρού.

Οι γιατροί είναι υποχρεωμένοι σε κάθε ευκαιρία να ενημερώνουν απλά και ευκολονόητα τον ασθενή για την κατάστασή του και τα μέτρα που προγραμματίζονται. Ενημέρωση φίλων και συγγενών γίνεται κατά προτίμηση από τον ίδιο τον ασθενή. Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή για τον σεβασμό των κανόνων του ιατρικού απορρήτου. Ενημέρωση προς τρίτους επιτρέπεται μόνο παρουσία του ασθενή ή με την άδειά του για το συγκεκριμένο πρόσωπο.

Στο νοσηλευτικό τμήμα εξυπηρετούνται μόνο οι νοσηλευόμενοι ασθενείς! Η επίσκεψη ασθενών που έρχονται από το σπίτι τους με σκοπό να συναντήσουν κάποιο γιατρό ή να τακτοποιήσουν οποιαδήποτε υπόθεση στο νοσηλευτικό τμήμα απαγορεύεται αυστηρά. Για λόγους διατήρησης περιβάλλοντος γαλήνης και ησυχίας, πρόληψης ατυχημάτων,  λοιμώξεων και ιατρικού απορρήτου απαγορεύεται αυστηρά η είσοδος στο νοσηλευτικό τμήμα ατόμων που δεν νοσηλεύονται εκεί.

Τον γιατρό που σας παρακολουθεί και σας κουράρει μπορείτε να τον συναντήσετε στα εξωτερικά ιατρεία μετά από ραντεβού. Σε περίπτωση που προκύψει επείγουσα ανάγκη μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα τηλέφωνα των γιατρών της κλινικής, 2313 323556, 2312 323557, 2313 323554, 2313 323588. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις μη διστάσετε να ζητήσετε την συμβουλή της προϊσταμένης στο 2313 323555. 

 

Εισιτήριο στην κλινική

Την προγραμματισμένη ημέρα εισαγωγής σας έρχεστε κατευθείαν στην κλινική στον πέμπτο όροφο μεταξύ 900 και 1000 φέρνοντας μαζί το ασφαλιστικό σας βιβλιάριο και ιατρικά έγγραφα που έχετε στην κατοχή σας και αφορούν την υγεία σας. Τα εισιτήρια γίνονται από την γραμματέα του τμήματος κ. Εμμανουηλίδου. Μην αγχώνεστε και συνωθείστε όρθιοι στον πάγκο! Όταν ο ασθενής στού οποίου το κρεβάτι θα εγκατασταθείτε καθυστερεί να εγκαταλείψει το τμήμα για κάποιο λόγο, μπορεί να χρειαστεί να περιμένετε μία δύο ώρες ώσπου να τακτοποιηθείτε.  Μείνετε καθιστοί στο σαλόνι μέσα ή έξω από το τμήμα μέχρι να σας φωνάξουν με τη σειρά σας. Θα οδηγηθείτε στο κρεβάτι σας στον θάλαμο νοσηλείας αφού προηγηθεί αιμοληψία και λήψη καρδιογραφήματος. Αυτή είναι και η καλύτερη ευκαιρία για τις πρώτες ερωτήσεις και την ενημέρωσή σας από την νοσηλεύτρια.

Την ημέρα της εισαγωγής σας απαιτείστε κατ ιδίαν συνάντηση και διάλογο τόσο με νοσηλεύτρια όσο και με γιατρό του τμήματος ώστε να πάρετε τις τελικές και οριστικές διευκρινήσεις γι αυτά που πρόκειται να σας συμβούν. Σε περίπτωση που αυτό δεν έχει συμβεί κατά την διάρκεια της ημέρας, το απαιτείτε από την ομάδα νοσηλεύτριας / γιατρού που κάνει την απογευματινή επίσκεψη.

Είναι απαραίτητο εκτός από τα φάρμακά σας και είδη προσωπικής υγιεινής να έχετε μαζί σας αλλαξιές με λευκά, καθαρά, εσώρουχα και νυχτικά που εν μέρει θα χρησιμεύσουν και σαν επιδεσμικό υλικό. Κοσμήματα απεναντίας και χρηματικά ποσά δεν συνιστώνται γιατί εύκολα μπορεί να απωλεσθούν στο "κοινοβιακό και χαώδες" νοσοκομειακό περιβάλλον.

Σε όλες τις χειρουργικές επεμβάσεις απαιτείται η προκατάθεση αίματος από το συγγενικό και φιλικό σας περιβάλλον. Φροντίστε αυτό να ρυθμιστεί πριν από την ημέρα εισαγωγής σας διαφορετικά υπάρχει κίνδυνος αναβολής του χειρουργείου σας.

Ασθενείς που ακολουθούν κάποια χρόνια φαρμακευτική αγωγή φέρνουν κατά προτίμηση μαζί τα φάρμακά τους τα οποία καταγράφονται κανονικά στο φύλλο νοσηλείας και τους διανέμονται με ευθύνη του νοσηλευτικού προσωπικού. Αυτό διευκολύνει σημαντικά την διαδικασία παραγγελίας φαρμακείου της κλινικής και την ασφαλή διακίνηση των φαρμάκων. Διαφορετικά είμαστε υποχρεωμένοι να προμηθευόμαστε και να αποθηκεύουμε εκατοντάδες διαφορετικών σκευασμάτων παρόλο που θα χορηγηθούν μόνο για κάποιες ημέρες. Το αποτέλεσμα είναι ξέχειλα συρτάρια, ανάκατα αποθηκευμένα φάρμακα, συνεχές ψάξιμο, ταξινόμηση, σύγχυση, σπατάλη, κίνδυνο μπερδέματος και λήξης των σκευασμάτων.

Το απόγευμα της προηγουμένης της επέμβασης δικαιούστε να συναντήσετε τον αναισθησιολόγο που θα σας δώσει αναισθησία την επομένη και να ενημερωθείτε για το είδος της αναισθησίας που θα σας χορηγηθεί και όλες τις σχετικές λεπτομέρειες. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και δεν πρέπει να σας διαφεύγει.

Για την αποφυγή μετεγχειρητικών λοιμώξεων είναι πολύ σημαντικό να σαπουνίσετε επίμονα όλο το σώμα και ιδιαίτερα την περιοχή της επέμβασης τόσο την προηγούμενη όσο και πριν την αναχώρησή σας για το χειρουργείο σύμφωνα με τις οδηγίες που σας έδωσε η νοσηλεύτρια την ημέρα της εισαγωγής σας.

Οι νοσηλευόμενοι ασθενείς παραμένουν στο τμήμα και δεν απουσιάζουν ποτέ απομακρυνόμενοι για βόλτες στο νοσοκομείο ή επισκέψεις στο κυλικείο. Οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να σας αναζητήσουν για αιμοληψία, επίσκεψη στο ακτινολογικό ή άλλο εργαστήριο και συνάντηση με κάποιον ειδικώς κληθέντα ιατρό. Οι "άδειες εξόδου" απαγορεύονται ρητώς και απομάκρυνση από το νοσοκομείο επιτρέπεται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις κατόπιν γραπτής αδείας της προϊστάμενης.

Την ημέρα της εγχείρησης παραμείνετε κλινήρης μέχρι να σας παραλάβουν για το χειρουργείο. Η σειρά των χειρουργείων καθορίζεται συνήθως από τον βαθμό δυσκολίας της επέμβασης. Μην περιφέρεστε στον διάδρομο και παρενοχλείτε ρωτώντας όποιον περνάει πότε θα κατεβείτε στο χειρουργείο!

 

Τι ισχύει για επισκέπτες και συνοδούς

Ενημερώστε τους συγγενείς σας ότι παραμονή στους διαδρόμους έξω από τα χειρουργεία την ώρα που εσείς χειρουργείστε είναι μάταια ταλαιπωρία γι αυτούς, εμπόδιο για το προσωπικό του νοσοκομείου και προδίδει έλλειψη πολιτισμού. Αν αφήσετε κάποιο τηλέφωνο ο χειρουργός μπορεί να τους ενημερώσει αμέσως μετά το πέρας της επέμβασης και οι ίδιοι μπορούν να σας επισκεφτούν την κανονική ώρα του επισκεπτηρίου.

Είναι βασανιστικό και ανεπίτρεπτο να διαταράσσεται η ησυχία και η γαλήνη του νεοχειρουργηθέντος ο οποίος υφίσταται την επίσκεψη ζωηρών και περίεργων μουστερήδων στους χώρους της ανάνηψης στην δύσκολη κατάσταση που βρίσκεται μεταξύ νάρκωσης και εγρήγορσης, όταν ο ίδιος νοιώθει υπνηλία, εξάντληση, πόνο, ναυτία και ένα σωρό σωλήνες διαπερνούν τις οπές του σώματος και του προσώπου του!

Ενημερώστε φίλους και συγγενείς που θέλετε να σας επισκεφτούν για τις ώρες του επισκεπτηρίου. Παραμονή επισκεπτών στον διάδρομο του τμήματος ή τις αίθουσες νοσηλείας εκτός επισκεπτηρίου δεν επιτρέπεται. Σε ειδικές περιπτώσεις όπως πχ νοσηλεία διεγερτικών ασθενών, ανηλίκων, ασθενών με προβλήματα επικοινωνίας, ψυχικές νόσους ή ασθενών στο τελικό στάδιο της ζωής η προϊσταμένη του τμήματος μπορεί να χορηγήσει σχετικά ειδική άδεια εφόσον ο ασθενής νοσηλεύεται σε μονόκλινο.

 

Σχέσεις συνοδών με νοσηλευτές και γιατρούς

Εξειδικευμένες πληροφορίες με όλες τις λεπτομέρειες που σας αφορούν παίρνετε φυσικά κατά την διάρκεια της νοσηλείας σας από τον προσωπικό σας γιατρό ή τον υπεύθυνο διευθυντή προγράμματος για την νόσο που νοσηλεύεστε. Πληροφορίες όμως για την πορεία της κατάστασής σας και τον γενικό προγραμματισμό παίρνετε από όλους τους γιατρούς του τμήματος κατά την διάρκεια του πρωινού και του απογευματινού επισκεπτηρίου. Είναι όμως παράλογο να ρωτάτε οποιονδήποτε, οποτεδήποτε για οτιδήποτε! Στην κλινική συμβαίνουν άπειρα πράγματα που αφορούν δεκάδες ασθενείς και έτσι εμείς χειριζόμαστε επιμερισμένα χιλιάδες σημαντικές πληροφορίες. Σωστή ενημέρωση είναι λοιπόν δυνατή μόνο από το σωστό πρόσωπο την σωστή ώρα! Μην ρωτάτε όποιον λευκοντυμένο βρίσκεται μπροστά σας για οτιδήποτε! Το πρωινό και το απογευματινό επισκεπτήριο είναι η ευκαιρία του ασθενή να υποβάλλει τις ερωτήσεις του αλλά και να ενημερώσει τις νοσηλεύτριες και τους γιατρούς για τις ανησυχίες και τα ενοχλήματα του.

Δώρα και χρηματικές αμοιβές προς το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό δεν είναι προαπαιτούμενο ούτε αλλάζουν οτιδήποτε στην διαδικασία για καλύτερη ή συντομότερη εξυπηρέτηση. Αποτελούν απεναντίας απαξιωτική, παράνομη και αξιόποινη πράξη  τόσο για τον δωροδοκούντα όσο και τον δωροδοκούμενο και εκμαυλίζουν ανθρώπινες συνειδήσεις. Οφείλουμε όλοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας και να συμβάλλουμε ώστε η μάστιγα αυτή να εκριζωθεί ολοκληρωτικά!

Κεράσματα και γλυκά στο προσωπικό προκαλούν παχυσαρκία και διαβήτη σ αυτούς που μοχθούν για το καλό σας! Αν θέλετε να κάνετε "επίδειξη αισθημάτων ευγνωμοσύνης και απλοχεριάς" μπορείτε να τρατάρετε φρέσκα υγιεινά φρούτα, να στείλετε ευχαριστήρια κάρτα, που είναι το προτιμότερο και το πιο ευχάριστο για μας, ή να συνεισφέρετε με ποσό μικρότερο πάντα των 5 ευρώ στο ταμείο καφέ της κλινικής προς την προϊσταμένη.

 

Αναβολές χειρουργείων

Μερικές φορές είμαστε υποχρεωμένοι να αναστείλουμε εισαγωγές ή να αναβάλλουμε προγραμματισμένα χειρουργεία λόγω πληθώρας αναγκαστικών εισαγωγών εφημερίας, παρεμβολής κρίσιμων επειγόντων χειρουργείων, παράτασης χρόνου χειρουργείου που προηγήθηκε χρονικά ή απεργιών. Αυτό μας λυπεί και μας απογοητεύει αφάνταστα δεν μπορούμε όμως προς το παρόν να το αντιμετωπίσουμε. Ασθενής του οποίου η χειρουργική επέμβαση αναβάλλεται εγκαταλείπει πάραυτα το τμήμα αφού επαναπρογραμματισθεί με βάση τον βαθμό προτεραιότητας που έχει. Στην αντίθετη περίπτωση έχει δυστυχώς παρατηρηθεί ότι ομάδες αναβληθέντων ασθενών και συγγενείς τους περιφέρονται, καταδιώκουν και απομονώνουν γιατρούς του τμήματος νομίζοντας ότι τάζοντας και δωροδοκώντας μπορούν να "διεμβολίσουν" εκ των πλαγίων την κανονική σειρά των χειρουργείων. Ασθενείς πάντως των οποίων το χειρουργείο αναβλήθηκε μία φορά χαρακτηρίζονται ως "εξ αναβολής" και κατά την δεύτερη εισαγωγή τους προηγούνται παντός άλλου ώστε ποτέ ασθενής να μην χρειαστεί να αναβληθεί δύο φορές.

 

Εξιτήριο

Την ημέρα εξόδου παίρνετε από την γραμματέα της κλινικής το εξιτήριό σας μαζί με μία γραπτή περίληψη του ιστορικού, των αποτελεσμάτων της διερεύνησης και της πορείας της θεραπείας που επιχειρήθηκε κατά την διάρκεια της νοσηλείας σας. Σας παραδίδεται συγχρόνως σημείωμα με ημερομηνία και ώρα επανεπίσκεψης στα εξωτερικά ιατρεία της κλινικής για έλεγχο και παρακολούθηση από τον αρμόδιο γιατρό. Φροντίστε συμπληρωματικά να υπενθυμίσετε στον γιατρό σας και να πάρετε φεύγοντας ότι άλλο πιστοποιητικό, έγγραφο ή συνταγή σας είναι απαραίτητα.

Μερικές φορές και εφόσον η κατάστασή σας το επιτρέπει είναι απαραίτητο να αφήσετε το κρεβάτι σας από το πρωί και να χρησιμοποιήσετε για την παραμονή σας τις πολυθρόνες του σαλονιού της κλινικής μέχρι να έρθουν οι συγγενείς σας και να αποχωρήσετε. Αυτό επιτρέπει την έγκαιρη τακτοποίηση των νεοεισαγομένων ασθενών στους θαλάμους.

Ασθενείς που χειρουργήθηκαν στην κλινική μας μπορούν οποιαδήποτε ημέρα και ώρα σε περίπτωση επιδείνωσης να έρχονται σε επαφή με τον εφημερεύοντα γιατρό της κλινικής στο τηλέφωνο 2313-323587 και να παίρνουν τηλεφωνικές οδηγίες ή όταν αυτό είναι αναγκαίο και πρακτικά εφικτό να εισάγονται άμεσα, ακόμη και όταν το νοσοκομείο δεν βρίσκεται σε εφημερία, τουλάχιστον για κλινική εκτίμηση και παρακολούθηση.

Μοιράστε την ημέρα της εξόδου τα ρόδα και τα αγκάθια! Ήρθε επιτέλους η στιγμή! Η προϊσταμένη δέχεται προφορικά παράπονα για ανάρμοστη συμπεριφορά νοσηλευτριών και ο διευθυντής ανάλογα παράπονα για τους γιατρούς. Το ίδιο ισχύει και για επαίνους! Προτιμούμε όμως και είναι πολύ σημαντικό να αφήσετε γραπτά τις εντυπώσεις σας στην γραμματέα της κλινικής. Τι σας ικανοποίησε και τι σας ευχαρίστησε! Τι σας απογοήτευσε και τι σας θύμωσε! Σε τι είμαστε καλοί και σε τι απαράδεκτοι! Κάντε δηλαδή κρίσεις για πρόσωπα, συμπεριφορές και κανόνες λειτουργίας! Αυτό μας βοηθάει να κατανοήσουμε την θέση και τις προσδοκίες του ασθενή και να γινόμαστε συνεχώς καλύτεροι.

Και μην ξεχνάτε! Σε καμία κοινωνία οι πολίτες δεν έχουν καλύτερες υπηρεσίες από αυτές που απαιτούν και αξίζουν!

 

Εκπαιδευτικό έργο

Η Α΄ Χειρουργική Κλινική εκπαιδεύει 6-7 ειδικευόμενους γιατρούς με την καθημερινή συζήτηση των περιστατικών, τη συμμετοχή και πραγματοποίηση υπό επίβλεψη ευρέος φάσματος επεμβάσεων, την εκπαίδευση στη λειτουργία των επειγόντων και τακτικών εξωτερικών ιατρείων και με τη θεωρητική κατάρτιση μέσα από τις εβδομαδιαίες συναντήσεις και τα μαθήματα της κλινικής.

Επίσης συμμετέχει στην οργάνωση των μετεκπαιδευτικών μαθημάτων γενικού ενδιαφέροντος που οργανώνει η επιστημονική επιτροπή και γίνονται στο αμφιθέατρο του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου.

 

Κλινικό έργο

Α΄ Χειρουργική Κλινική διαθέτει 34 νοσηλευτικά κρεβάτια κατανεμημένα σε 6 τετράκλινους θαλάμους, 4 δίκλινους και 2 μονόκλινους. Διαθέτει 5 χειρουργικές αίθουσες κάθε εβδομάδα. Το χειρουργείο είναι πλήρως εξοπλισμένο με όλο τον απαραίτητο ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και πραγματοποιείται όλο το φάσμα επεμβάσεων γενικής χειρουργικής και χειρουργικής ογκολογίας, καθώς και επεμβάσεις προχωρημένης λαπαροσκοπικής χειρουργικής. Κάθε Παρασκευή και κάθε 1η Τρίτη κάθε μήνα πραγματοποιούνται επεμβάσεις, που απαιτούν νοσηλεία μιας ημέρας, στα χειρουργεία του τμήματος βραχείας νοσηλείας και κάθε Τετάρτη μικροεπεμβάσεις στο Σηπτικό χειρουργείο στο τμήμα των Τακτικών Εξωτερικών Ιατρείων.

Η Α' Χειρουργική Κλινική λειτουργεί τακτικά εξωτερικά ιατρεία πέντε ημέρες την εβδομάδα:

• Γενικής χειρουργικής πέντε φορές την εβδομάδα (Δευτέρα έως Παρασκευή)

• Ιατρείο παθήσεων ανώτερου πεπτικού (οισοφάγος, στόμαχος, ήπαρ, πάγκρεας, χοληφόρα) δύο φορές την εβδομάδα (Τετάρτη και Παρασκευή)

• Ιατρείο παθήσεων κατώτερου πεπτικού (παχέως εντέρου και πρωκτού) κάθε Τετάρτη και Πέμπτη

• Ιατρείο Προχωρημένης Λαπαροσκοπικής χειρουργικής  κάθε Τρίτη

• Ιατρείο μαστού κάθε Δευτέρα           

• Ιατρείο ενδοκρινών αδένων κάθε Τετάρτη

Η Α' Χειρουργική Κλινική συμμετέχει στο κυκλικό πρόγραμμα γενικών εφημεριών και πρωϊνών καλύψεων του νοσοκομείου. 

  • Επικοινωνία

    5ος όροφος 
    6όροφο κτίριο

    Δ/ντης - Συντονιστής
    Παπαβασιλείου Χρήστος

    Προϊστάμενος Νοσηλευτής
    Κουτζαφάρα Δέσποινα 

    Tηλέφωνο
    2313323587

    Επισκεπτήριο
    Δευτέρα-Παρασκευή 
    16:00-18:00
    Σαβ-Κυρ & Αργίες:
    11:00-13:00 & 16:00-18:00